lørdag den 23. juni 2012

Stung by Sting

Så langt tilbage jeg kan huske, har jeg været fan af Sting. Hans musik ramte mig lige i hjerten da jeg ikke være ret gammel, og som teenager brugte jeg mange mange timer på at oversætte og nærstudere hans musik og tekster. Han har altid  været min lærer, mentor, guiding star om du vil, som fik mig til at være nysgerrig og læse bøger jeg ellers aldrig ville have læst om alt fra politik, kultur, natur, historie, livsfilosofier og meget andet. Det har været en fantastisk rejse, og jeg håber, rejsen vil fortsætte mange år endnu - for jeg er stadig sulten efter mere, og han overrasker og inspirerer mig stadig. Jeg kan ikke sætte ord på, præcis hvad det er, der gør, at jeg er så fasineret af ham. Det må være helheden - og som en bonus - så ser han jo fantastisk ud :-)

Jeg har oplevet Sting rigtig mange gange, og jeg har så godt som altid været heldig, når det har haft med ham at gøre. Jeg har vundet koncertbilletter, bøger, telefon, skrevet musikopgave om ham på HF, hvor jeg fik en super god karakter, han har spillet på Midtfyns festivalen på min 20 års fødselsdag, han har siddet og signeret bøger i København en dag, hvor jeg tilfældigvis skulle til storbyen, og jeg har ved et tilfælde hilst på hans ældste søn :-) og sådan kunne jeg blive ved.

I torsdag den 21. juni 2012 skete det så: manden gæstede Odense. Min by!! Da jeg som teenager sad og svømmede mig væk i hans musik og tekster, drømte jeg om, at han en dag ville spille i min lille by - men så stor en stjerne kom dengang allerhøjst til København, for så at rejse videre ud i verden. Men i torsdags skete det så. Fruens bøge i Odense. 8000 glade mennesker, blå himmel (vi var SÅ heldige...) og en total veloplagt Sting med sine fantastiske musikere. Wauw! Det var stort.

For præcis 10 år siden lå jeg på Svendborg sygehuset og var alvorlig syg og den 21. juni 2002 står stadig som den værreste dag i mit liv (den 21. juni 2003 blev min søster gift, så den dato har heldigvis også en masse godt over sig :-) - men tænk, at jeg præsis 10 år senere skal stå sund og rask til Sting koncert i min fødeby med min skønne mor og nyde Sting under den blå himmel. Det er fantastisk! Endnu engang har jeg været heldig :-)

Tak Sting og co. for en fantastisk aften - kom snart tilbage :-)




Hilsen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...